SADRŽAJ:
1. UVOD
"Virtuelna realnost - VR1, može se definisati na više naÄina, pri Äemu se sve svode na definisanje odreÄ‘enog znaÄajnog odnosa izmeÄ‘u Äoveka i raÄunara..."
2. VRSTE VR SISTEMA
"Iako je veoma teško izvršiti podelu svih VR sistema u odreÄ‘ene kategorije, većina se generalno može svrstati u tri glavne grupe zavisno od stepena imerzije koju obezbeÄ‘uju..."
3. ARHITEKTURA VR SISTEMA
"Na slici 4 dat je uprošÄ‡eni prikaz arhitekture VR sistema koju Äini šest komponenti: ulazno-izlazni ureÄ‘aji, jezgro VR aplikacije, softver, baze podataka, korisnik i zadatak..."
4. PRINCIPI VR TEHNOLOGIJA
"KljuÄni element za uspešnost VR iskustva je naÄin na koji korisnik opaža okruženje. FiziÄka percepcija okruženja u VR sistemu je zasnovana iskljuÄivo na onome što raÄunar prikazuje, mada se termin „prikazivati" ne odnosi iskljuÄivo samo na grafiÄki prikaz već pre na sve ono što pobuÄ‘uje ljudska Äula..."
4.1. Vizuelni prikaz u VR okruženju
4.2. ZvuÄna podrška u VR okruženju
4.3. HaptiÄki prikaz u VR okruženju
5. OBLASTI PRIMENE VR SISTEMA
"Velika potreba za realnošÄ‡u u prezentaciji postoji u okviru širokog spektra oblasti, od edukacije pa sve do virtuelne proizvodnje. I pored toga, primena VR sistema se još uvek može najvećim delom posmatrati kao eksperimentalna..."
5.1. Primena VR u proizvodnji
Literatura i korisni linkovi